tisdag 23 augusti 2011

Stefan Odelberg lurar Anders Öfvergård


Lite kul faktiskt ;) <3

1 kommentar:

  1. Sv: Hej! :)
    Jag åkte med EF, en organisation som alla har lite olika åsikter om. Personligen tycker jag inte att det är den bästa organisationen vad gäller ordning & att ge (rätt) information men de beror även på om du har tur eller ej. I London var det väldigt stressigt vilket också syntes på ledarna, men i t.ex. Malta hade ledarna väldig bra ordning har jag hört.

    Förvänta dig inte att komma hem pratandes flytande engelska och tänka på engelska, för så är det ej. Det du däremot kommer att få lära dig är att känna dig säkrare på att prata, t.ex. inte My..ehm..name i Jossan..ehm I'm from a little...ehm town in Sweden, utan du kommer att ha mer flyt! Dessutom är det beroende på dig ifall du lär dig mycket eller lite, beroende på hur aktiv du är på lektionerna.

    Jag gick en internationell kurs vilket jag rekommenderar att du också gör, för då är dom klassen och aktivitetsgruppen (gruppen du gör alla aktiviteter med) både från sverige och från t.ex. spanien, norge, finland, italien, frankrike, tyskland osv.

    Jag umgicks mest med svenskar vilket ledde till att jag pratade mer svenska utanför lektionerna, men jag var ju tvungen att prata på engelska med ledare och lärare och när jag skulle t.ex. beställa mat på donken. Men sista veckan hade jag lärt känna fler från italien, frankrike och finland och då pratade jag engelska mycket med dom.

    Alltså jag vet inte hur jag ska säga detta men ÅK! Alltså man läser ju på massa ställen "åh, the time of my life" och visst, det kan låta lite töntigt - men det ÄR verkligen så. Du kommer att få dom bästa veckorna i ditt liv!

    SvaraRadera